יום חמישי, 14 ביוני 2012

ניק וויצ'יץ , משמעות החיים, לראות להתפעל.

החיים על-פי ניק וויצ'יץ'


ניקולס וויצ'יץ' נולד בדצמבר 1982 ובעל נכות קשה.
ניק נולד ללא ידיים אבל עם שתי רגליים קטנות שלאחת יש שתי אצבעות, ומאז נאבק בנכותו.
חייו היו מלאי קשיים, בתקופת ילדותו נאסר על נכים ללמוד בבית הספר הרגיל אף על פי שהיה בריא בנפשו, אולם מעט לאחר מכן החוק שונה והוא היה אחד הנכים הראשונים שהתחילו ללמוד בבית ספר רגיל.
הוא למד לכתוב בעזרת שתי האצבעות שיש לו ברגל שמאל. הוא למד להשתמש במחשב, לזרוק כדורי טניס, לתופף, להסתרק, להתגלח ולשתות לבדו ואת הפעולות הוא מציג בהרצאותיו.
אם כן, ניתן לראות כאן כי ניק הוא אדם מיוחד במינו, הוא התגבר על הקשיים, המגבלות והבעיות שהיו לו. ה
וא הצליח לנצל את חייו ככל יכולתו. אבל היה לו קושי נוסף. כילד, ניק סבל מהצקות ומהתעללות בבית ספרו, ולכן גדל מדוכא ובגיל 8 ניק החל לשקול התאבדות.
 בגיל 10 ניק ניסה להתאבד בטביעה, אך התחרט על כך מתוך אהבה להוריו. כאשר אימו הראתה לו כתבה בעיתון על אדם בעל נכות חמורה שהתגבר על הקשיים שהיו לו, חלה נקודת מפנה בחייו. הוא החל להודות לאלוהים שהוא חי והבין שהוא לא היחיד עם קשיים ולכן התאמץ כדי להשיג יותר. ככל שחלף הזמן מאז הוא החל להתאמץ יותר ולהשיג הישגים ראויים לשמם: בכיתה ז' הוא נבחר למועצת התלמידים,
בגיל 17 הוא החל להעביר הרצאות, ולבסוף הקים את הארגון "החיים ללא איברים", ארגון ללא מטרת רווח. ובשנת 2005 זכה לתואר "Young Australlian of the year" או בעברית "האוסטרלי הצעיר של השנה".

 היום ניק נשוי, בעל תואר בחשבונאות ומעביר הרצאות מוטיבציה והתמודדות עם קשיים.

האם יש הצדקה לתירוצים שאנחנו משמיעים לעצמנו?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה